Kalas hela dagen lång

Idag var det lilltjejens födelsedag och vilken (hektisk) dag! Började dagen lite lugnt med paketöppning, sång och tomtebloss. Stortjejen var lika glad som lilltjejen när paken skulle öppnas. För som hon sa "mamma, när det det har gått ett tag så kommer ju inte du att minnas vilka som är lilltjejens saker så då blir det ju mina också" Haha...sötnosen min. Sen blev det lite mer kaotiskt mitt i allt när alla nya leksaker skulle inspekteras och fixas och vi insåg att klockan tickade på lite för snabbt. Tårtor skulle bakas, sista minuten inköp samt alla förberedelser inför det kommande barnkalaset. 
 
Men vi hann få ordning på allt så sen var det full rulle med en massa barn med deras mammor och pappor och den obligatoriska skattjakten. Lilltjejen var jättenöjd med kalaset och alla presenter. Tack alla! :) 
När de sista hade gått var det dags för släktkalaset istället. Massor av paket att öppna igen! Roligast just då tyckte nog lillstumpan att det var med ett "sminkset" Jättekul att kunna måla hela (och då menar jag HELA) ansiktet med färg, speciellt läppstiftet! Kan ju erkänna att jag var glad över att hon gick med på att torka bort det mesta annars hade det nog varit färg klet överallt här hemma. 
 
När alla hade åkt gick vi ut en sväng så att tjejerna kunde leka av sig det sista. Men sen tog krafterna slut för lilltjejen och humöret dippade rejält på henne så det fick bli kvällsmat och sova istället. 
 
Jag avslutade kvällen med lite egentid och cyklade hem till en kompis. Där åt vi mumsiga räksmörgåsar, drack te och pratade en massa skit om allt och inget. Så härligt avkopplande:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0