Ganska härligt egentligen

 
Sitter just nu och njuter av en tekopp i det lugna och tysta kvällsmörkret. Det är en sak som är mysigt med hösten, mörkret ( till en viss del ) ! Men visst är härligt med levande ljus och några smålampor här och där. Avslappnande. 
 
Det känns bra att vara igång och jobba igen. Som att vi har gått in i en ny fas i livet och vi nu förhoppningsvis kan planera och drömma mer långsiktigt. 
Haha, men det är klart - om några veckor kanske jag tycker det känns jättejobbigt med att få allt att gå ihop med alla pusselbitar och tider som ska gå i lås. 
 
En sak som vi absolut behöver är en barnvakt till. Vi träffade en tjej häromdagen som vi kanske skulle ha som barnvakt men nej, det kändes inte riktigt rätt. Svårt det där....
Ja, ja..det ordnar sig säkert snart. 
 
 
Usel bild, men här är en av mina favorit tekoppar. Älskar de här kopparna och jag är sån att om jag har en kopp som jag gillar extra mycket så smakar allt lite bättre också. Ikväll fick det bli ett grönt te som heter Safari med lite mjölk i. Är egentligen en kaffetok men en kopp te på kvällen är så mycket mysigare tycker jag:)
 
 
 


Kommentarer
Tess

Jag har inte lärt mig dricka varken te, kaffe eller vin... Undrar när jag ska bli vuxen...hehe :-) Är ofta folk säger det när man är bortbjuden. Det brukar gå i den här ordningen: "-Vill du ha kaffe? -Nej, tack jag dricker inte kaffe -Te? -Nej, tack inte det heller. - Jaha.... när ska du bli vuxen då?" Hehe...

Svar: Ja det är nog lite för att man är så van att man ska bjuda på nåt. Sista frågan blir ju då istället "vill du ha saft eller vatten?" :)
Nilah

2013-09-08 @ 13:40:45
URL: http://highlandertess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0