Sitter och drömmer

 
Sitter och suktar och vill så gärna ha en systemkamera. Har kollat en del på Canon EOS 600D, den verkar vara en bra allroundkamera. Någon som har erfarenhet av den? Har glömt allt om systemkameror och hur de funkar men vill så gärna börja igen. Tar tusentals kort med mobilen och ja, det säger sig själv. Det blir ju inte alls samma kvalitet och jag blir frustrerad när jag inte får de bilder som jag vill ha. 
 
Saknar känslan av att hålla kameran i handen och ge sig ut på fotorundor. Förväntningarna. Försöka fånga stunden, känslan  eller annan typ av vinkel i det vardagliga livet och det runt oss. Fast det är klart, sist jag grejade med systemkameror var på den tiden när spänningen och den nyfikna väntan i mörkerrummet hörde till. Haha...usch nu kände jag mig gammal;) 
 
Men jag viiiillll ha...:)
 
Nej nu måste jag försöka sova, får fortsätta drömma i natt. Börjar tidigt imorgon och jag är livrädd för att försova mig eftersom jag sover så tungt. Tror faktiskt att jag skulle kunna sova mig igenom en bombattack utanför sovrumsfönstret de gånger jag är riktigt trött. 
 
 
 
 


Kommentarer
Mirja

Ååh jag minns också tiden på gymnasiet med systemkamera och mörkrum, fan vad kul det var :)

Svar: Ja visst var det:) kan sakna det där ibland
Nilah

2013-09-04 @ 12:49:25
URL: http://mirjaa.blogg.se
Tess

Det är helt underbart! Önskar bara jag hade tid till att ge mig ut på fler fotorundor :-) Du kan få testa min kamera. Det är en Canon EOS 600D. Vi kanske kan ta en promenad nån dag så får du prova den :-)

Svar: Det vore jättekul:)
Nilah

2013-09-04 @ 19:16:30
URL: http://highlandertess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0