Shopping

Igår på morgonen blev lilltjejen dålig och spydde några gånger men piggnade till på en gång efter det och ville äta  igen så jag vet inte vad det var egentligen. Men till hennes stora besvikelse fick hon stanna inne den dagen och inte vara ute och leka med de andra barnen. Inte lätt när man är så liten och hela kroppen är full av bus. 
 
Jag, stortjejen och syster yster kom till slut ner på stan i allafall så vi kunde köpa en del födelsedagspresenter till lilltjejen som fyller år på söndag. Det slutade med att vi köpte en Pippi Långstrump ryggsäck samt väska, skottkärra, radiostyrd bil, Barbie med tillhörande cykel, armbandsklocka samt ett halsband. Hittade även en annan grej som jag tror att hon verkligen skulle uppskatta. En peruk med sånt hår som Rapunzel i Trassel har som även kunde lysa. Den skulle hon älska tror jag eftersom hon är helt frälst i Trasselfilmen och hennes låååånga hår:) Har inte bestämt mig än hur jag ska göra.
 
Storasyster fick en ny plånbok med Pippi Långstrump motiv på och lite småpengar i som hon sen absolut ville köpa sig nåt för. Funderar på om vi faktiskt ska börja med veckopeng till tjejerna så att de kan få en uppfattning om pengar och vad som händer om man sparar eller köper för allt. Tror att det skulle vara en bra ide. Stortjejen tyckte det var himla kul med egna pengar men blev samtidigt lite ledsen när hon insåg att hon inte hade några pengar kvar eftersom hon hade handlat för allt. :) 
 
Nu till det roliga:)
Lilltjejen är en nyfiken tjej som ibland uppför sig som en bulldozer.....
Imorse vaknade jag och sambon av glada tjut från lilltjejen när hon glatt ropar att hon har fått en väska och en bil!
Inget tålamod där inte, lillfisen. Men vad kan man göra....;)
 
Nej nu är det dags för en promenad med vovven. Blir mycket att greja med idag inför barnkalaset och släktkalaset imorgon.
 


Kommentarer
Tess

Gått upp i hemlighet då och varit helt tyst och sedan öppnat...hehe :-) Lurisen!

Svar: Ja precis:) Hon hade inte ens väckt storasyster!
Nilah

2013-08-24 @ 18:49:00
URL: http://highlandertess.blogg.se
KMStyle

- ja det är så himla lätt att bara köra på något enkelt, men ibland tycker jag att det är kul att mixa olika mönster :)

Svar: Precis! Då är det toppen med lite inspirationsbilder:)
Nilah

2013-08-25 @ 20:17:14
URL: http://kmstyle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0