Ärliga människor


Tänk vad underbart det är med ärliga människor. Har under den senaste veckan träffat på människor med ett ärligt samvete, där de lätt hade kommit undan med fel handlingar men där deras samvete har gjort att de återkommit och berättat sanningen. Underbart! Lite upplyftande tycker jag faktiskt även om det kan handla om mindre ting så är det ändå kul att bli påmind om människors godhet.

Kommer ihåg en gång när jag hittade 40 kr på backen och tog dem. Samma dag ramlade min katt ut genom ett fönster. Som tur var så blev det inte en skråma på henne men oj oj oj vad rädd och orolig jag hann bli innan jag kunde klämma igenom henne. Den gången kändes det i allafall som ett straff för att jag hade tagit de där 40 kr som låg på marken. Lite som akut dålig karma som skulle straffas. 
Bara en liten tanke om det.




Kommentarer
Tess

Det är ett väldigt moget beteende att kunna vara ärlig och stå för sitt :-) Jag gillar folk som är raka och ärliga. Nu menar jag förstås inte de som tycker om att prata skit och ursäktar sig med "jag är bara ärlig".

Svar: Ja det är två helt olika saker
Nilah

2013-09-17 @ 18:27:02
URL: http://highlandertess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0