Skogstur och loppis

 
Har de senaste dagarna haft med tjejerna ut i miniskogen här utanför och byggt koja och busat. Sambon jobbar natt den här veckan så vi får försöka hålla oss hemifrån så mycket som möjligt. Idag följde även M    
och hennes barn med ut i skogen så tjejerna var eld och lågor och ja, helt skogstokiga emellanåt. Men de tyckte det var så kul att få visa killarna "deras" ställe.
Älskar hösten med alla färger och den klara luften men det spöregnet och haglet som kom idag när jag, M och T var ute på en loppistur kan jag stå över. Eller jo, ibland är det underbart med spöregn och gärna då ihop med en mullrande, blixtrande åskoväder som får marken att skaka. Det är häftigt!
 
Men nu kom jag av mig. Loppisturen var lyckad. Köpte äntligen en kaffekvarn så jag kan mala bönorna själv och njuta lite extra av den härliga doften av nymalet kaffe. Yummie, längtar tills imorgon då det är dags att inviga den. Kom även hem med en bunt böcker både till mig själv och tjejerna, en blomvas samt en liten keramikskål med  lock. 
 
Passade på under kvällen att läsa några av böckerna för tjejerna och kände lite nostalgi då det var samma böcker som jag läste som liten. 
 
Avslutade kvällen sen med en promenad med syster yster och våra hundar och lyckades precis hinna hem innan det var dags för nästa regnskur. 
 
 
Gammelgubben letar efter godis. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0