Bakar banankaka och skriver

 
Hade en massa bananer över så nu har jag testat att göra en banankaka som nu håller på och bakas i ugnen. Aldrig gjort förut men hoppas det smakar gott. Det är ju kul att testa iaf :)
 
De sista dagarna känns det som att timmarna bara rusar fram och jag får ju ingenting gjort. Känner att jag blir lite frustrerad på mig själv och allt då. Inget kul. Har en lång lista med saker som jag borde göra egentligen men nej då, snigelfart here I come. 
 
En sak som har ordnat sig är att Lilltjejen har fått förskoleplats. Jippie! Hon är jättenöjd nu för oj vad hon har längtat efter detta. Känns så konstigt att efter våra år som gått nu med det extra som ingick när vi fick Lilltjejen så ska vi alla nu börja leva "normalt". Nu blir det att vi får kämpa på med att få ihop vardagspusslet istället med arbetstider och barnpassning, hämtning och lämning och allt det där som ska hinnas med. 
 
För att byta ämne en gång till så tog jag och Syster Yster en fika på stan. Vet inte vad vi har sysslat med under sommaren men det här med fika har vi helt lyckas glömma bort. Vi gick och kollade lite i några klädaffärer och självklart blev jag bara sugen på en massa saker. Vill ha förnyelse nu känner jag men det får vänta lite. Men köpte mig en top och en halsduk så länge.
Var även över med min familj till några grannar så barnen kunde busa av sig och vi vuxna kunde sitta och prata, toppen! :) 
 


Kommentarer
Mirja

Gött att det ordnade sig med dagisplatsen. Kul att ni kom förut :)

Svar: Ja nu blev det det en sak mindre att tänka på:) tack för igår:)
Nilah

2013-08-30 @ 22:10:21
URL: http://mirjaa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nilah.blogg.se

Tankar, funderingar och livet i allmänhet. Lite om allt och inget och mycket där emellan. Välkomna!

RSS 2.0